Skip to content

Design and build

Op verantwoorde wijze plegen we interventies die het uiterlijk en de gebruikskwaliteit van het gebouw actualiseren, om het pand weer een tweede leven te geven.

Voordat we van start gaan met een nieuw project, doorlopen wij standaard de onderstaande vijf fases.

Fase 1. Intake en inventarisatie

We hechten véél waarde aan een goede kennismaking. We willen weten waar jij en je bedrijf voor staan en wat de organisatie moet uitstralen. In de eerste fase van het project bespreken we uitvoerig jouw wensen en eisen aan de hand van een checklist.

Hierbij staan we stil bij de functionele, de esthetische en de technische aspecten van het ontwerp. Denk hierbij aan vragen zoals: welke faciliteiten zijn gewenst? Wat is de identiteit van de organisatie? En hoe laten we die identiteit terugkomen in het ontwerp? Op technisch vlak bespreken we bijvoorbeeld welke ICT-faciliteiten er nodig zijn.

Ook beveiliging en klimaatinstallatie zijn belangrijke onderwerpen om bij stil te staan. Als laatste bespreken we wanneer het nieuwe kantoor operationeel moet zijn, welke tijdlijn hiervoor wordt aangehouden en binnen welk budget het project moet passen. 

design_build_02

Fase 2. Ontwerp

Na de intake en inventarisatie starten we met het ontwerp. Deze fase bestaat uit vier stappen: concept design, voorlopig ontwerp, definitief ontwerp en technisch ontwerp.

Gedurende deze stappen wordt het eerste concept uitgewerkt tot een gedetailleerd plan, inclusief kleur en materiaalvoorstellen, moodboards en 3D visualisaties. Het uitwerken van het ontwerp is een dynamisch traject waarbij we graag de opdrachtgever meenemen in het proces voor een optimaal eindresultaat.

Fase 3. Planning

Bij aanvang van het ontwerptraject wordt er tevens een gedetailleerde planning gemaakt. In deze planning worden alle te doorlopen acties opgenomen; van het maken van het ontwerp, tot en met de oplevering van het project. Zo heeft iedereen altijd inzicht in de gemaakte afspraken en het verloop van het traject.

design_build_04
design_build_05

Fase 4. Realisatie

Gedurende de uitvoering van het project treedt Hollandse Stijl op als hoofdaannemer. Dit betekent ook dat wij de volledige verantwoordelijkheid dragen voor het succesvol afronden van het project. Samen met het projectteam dragen we zorg voor de perfecte aflevering binnen de afgesproken planning en het budget.

Tijdens de realisatie is onze projectmanager het aanspreekpunt. Daarnaast behandelt de projectmanager ook alle overige zaken met de gebouwbeheerder, onderaannemers en overige instanties. Daardoor ben je altijd verzekerd van optimale kwaliteit en minimale zorgen.

Vanzelfsprekend worden alle veiligheidsregels tijdens het bouwproces strikt nageleefd en iedereen op de bouwplaats is altijd VCA-gecertificeerd. Bovendien organiseren we periodieke bouwvergaderingen waarbij de opdrachtgever op de hoogte wordt gehouden van de voortgang en eventuele bijzonderheden.

Bij de afronding van het bouwproject wordt alles keurig gereinigd en het meubilair gemonteerd. We nemen ook de verhuizing van bestaande inventaris voor onze rekening. Kortom; een compleet opgeleverd project.

Fase 5. Nazorg

Na het opleveren van het project vindt de afwikkeling plaats. Niet alleen worden de revisietekeningen en garantieverklaringen overhandigd, maar horen we ook graag hoe de je de samenwerking met ons hebt ervaren. Want dankzij jouw feedback kunnen wij blijven groeien en verbeteren.

Kennismaken?